Suprematia probabilitatii - Tim Palmer

Description

Suprematia probabilitatii. Cum ne ajuta stiinta sa intelegem sensul lumii Fie ca vrem sa prezicem schimbarile climatice sau crizele economice, sa intelegem cum creierul uman este capabil sa depaseasca supercomputerele sau sa gasim o teorie care sa faca legatura intre fizica cuantica si cea clasica, Tim Palmer ne demonstreaza cum viziunea lui asupra incertitudinii matematice ofera perspective noi asupra unora dintre cele mai profunde probleme din stiinta. O explorare captivanta a incertitudinii in stiinta, Suprematia probabilitatii ne arata cum instrumentele care ne-au permis sa depasim incertitudinea vremii ne vor ajuta sa gasim raspunsuri noi la cele mai presante intrebari ale stiintei moderne: • prezinta descoperirea remarcabilei geometrii fractale a haosului si legaturile sale cu unele dintre cele mai profunde teoreme ale matematicii moderne. • explica modul in care geometria haosului ne permite sa intelegem de ce sistemele pot fi previzibile in cea mai mare parte a timpului, dar spectaculos de imprevizibile in anumite ocazii. • descrie sistemele de predictie de ansamblu pentru starea vremii, a climei, a economiei, a pandemiilor si a conflictelor umane. • ilustreaza modul in care aceste sisteme de ansamblu ne permit sa luam decizii mai bune. • exploreaza posibilele perspective oferite de geometria haosului in ceea ce priveste constiinta, liberul arbitru si responsabilitatea morala. Cartea profesorului Tim Palmer ne re-aminteste ca stiinta este un proces bazat pe indoiala ca esenta a cunoasterii. De aceea, stiinta este si va fi unsettled. A spune, de exemplu, ca stiinta climei este settled constituie o eroare. -Prof. dr. Constantin Cranganu, The City University of New York Suprematia probabilitatii ofera o descriere remarcabil de cuprinzatoare a incertitudinii in fizica. Recomand cu tarie aceasta carte uimitoare. - Roger Penrose , laureat alPremiul Nobelpentru Fizica 2020 Probabil cea mai buna carte de popularizare a stiintei pe care am citit-o vreodata. - Brian Clegg , Popular Science Suprematia probabilitatii descrie modul in care predictia dinamica a vremii poate fi aplicata in alte domenii, cum ar fi sanatatea, economia si conflictele. -Suki Manabe, laureat alPremiul Nobelpentru Fizica 2021 Traducere din limba engleza deCosmin Nare.

Similar products

Reviews ( Reviews)

This product has no review.

Be the first to write a review

Do you own or have seen the product?

Tell us your opinion and rate it