'In secolul al optsprezecelea planificarea utopica a viitorului avea deja o functie specifica istoriei epocii. In aceeasi masura in care burghezia europeana sesiza, in afara, lumea ca un intreg, invocand pentru aceasta o singura umanitate, ea arunca in aer, pornind din interior si in numele aceluiasi argument, structura regimului absolutist. Filosofia istoriei a oferit conceptele care au justificat ascensiunea si rolul burgheziei de atunci. Secolul al optsprezecelea este anticamera perioadei actuale, a carei tensiune s‐a agravat tot mai mult incepand de la Revolutia Franceza, pe masura ce procesul revolutionar cu‐ prindea extensiv intreaga lume si intensiv toti oamenii. In aceasta anticamera arunca o lumina lucrarea de fata. Pentru aceasta, va fi pusa in evidenta legatura dintre nasterea filosofiei moderne a istoriei si inceputul crizei, care defineste incepand din 1789 - indeosebi in Europa - evenimentele politice.&'
Pentru a oferi o experiență de navigare mai bună, site-ul web utilizează cookie-uri tehnice, analitice, de profilare și de la terțe părți. Continuând să navigați pe site-ul web, acceptați utilizarea cookie-urilor. Dacă doriți să aflați mai multe informații sau să renunțați la toate sau la unele dintre cookie-uri.