• Tudor Arghezi. Treptele devenirii - Florea Firan
Tudor Arghezi. Treptele devenirii - Florea Firan

31.5 lei
This product is no longer for sale, you will be redirected to similar products in 15 seconds

Description

De urmele politropicului scriitor porneste un cercetator dotat si cu apetitul scormonitor al zonei, dar si cu savoir-faire-ul de istoric literar cu vechi state, si astfel avem in fata un volum compact, dens in text si iconografie, Tudor Arghezi, treptele devenirii semnat de unul dintre pasionatii nesmintiti ai creativitatii oltenesti, Florea Firan. Parcurgem un studiu gandit ca reconstituire, cu documentele reproduse acribios (inclusive scrisori din arhiva proprie), analiza (cu o larga convocare a principalilor exegeti, dar si con-testatari) si elogiu bine cumpanit, astfel incat se evita cele doua pericole existente in astfel de demersuri despre autori canonici: ternul documentaristic si timbrul encomiastic. - Gabriel Cosoveanu lorea Firan este atras de restituirea momentelor fundamentale ale existentei atat de dramatice a lui Arghezi, intr-o alta lucrare reprezentativa pentru conceptia sa de lucru, Tudor Arghezi, treptele devenirii. Conceputa ca o ''calatorie imaginara'', cartea se constituie intr-un itinerar in sfera universului arghezian, intr-un ghid spiritual ce-si asuma riscul evaluarilor pe cont propriu, cu pioasa admiratie si spirit metodic de comentator atent. Desi aplatizeaza conflictul interior dintre presiunea provinciei si dorinta abstragerii, propriu psihologiei argheziene, Florea Firan evita capcana hagiografiei prin ''montarea'' unui incitant film de arhiva literara ce propune istoria unei vieti si a unei opere exemplare. ''Benedictina osardie'' a cercetatorului, care isi exprima tendinta speculativa in favoarea unor utile instrumente de lucru, ni-l prezinta pe Florea Firan dispus sa continue o opera de extrema dificultate. - Constantin M. Popa

Similar products

Reviews ( Reviews)

This product has no review.