• Reminiscente medievale in opera Doinei Rusti - Adrian Badea
Reminiscente medievale in opera Doinei Rusti - Adrian Badea

This product is no longer for sale, you will be redirected to similar products in 15 seconds

Description

Dupa ce a debutat cu un remarcabil eseu despre raportul dintre poezia lui Blaga si estetica barocului, tanarul Adrian Badea revine pe scena criticii literare cu o carte ce discuta modul in care romanele Doinei Rusti (re)valorifica elemente specifice epocii fanariote de la noi din tara: de la mentalitatile patriarhale si credinta in strigoi din Zogru pana la arhetipul vrajitoarei, vindecarile miraculoase, uzitarea blestemelor ori credinta in descantece, leacuri, potiuni si puteri magice din romanele Manuscrisul fanariot, Mata Vinerii sau Homeric. Cartea de fata ne arata, o data in plus, calitatile de istoric si hermeneut literar ale lui Adrian Badea care scrie cu pasiune despre subiectul ales si captiveaza prin eruditie si rafinament analitic. - Petrisor Militaru In romanele sale, Zogru , Manuscrisul fanariot, Mata Vinerii, Homeric, Doina Rusti recupereaza din oralitatea medievala romaneasca un imaginar mitico-religios pe care il apropie de o lume urbana ancorata in secole apuse, insa, avand o grija permanenta pentru autenticitatea conferita cand de filonul folcloric, cand de documentul istoric. Doina Rusti "zugraveste" admirabil prin cuvinte o lume trecuta, resemantizand-o si oferind-o cititorului de azi, familiarizat deja cu fiintele fantastice pluripotente ale culturii vizuale contemporane. Cartea lui Adrian Badea reuseste sa puna in lumina toate aceste aspecte, mai intai, printr-o analiza ce identifica substratul mitico-religios si continutul socio-istoric urmarit pe un fir diacronic, apoi, printr-un demers hermeneutic care reliefeaza in egala masura geneza acestor romane din perspectiva autoarei si menirea lor de a fi o potentiala experienta intru cunoasterea culturii romanesti actuale. -Florica (Bohiltea) Mihut

Similar products

Reviews ( Reviews)

This product has no review.