Scapă de insomnie prin exerciţii de autohipnoză

Scapă de insomnie prin exerciţii de autohipnoză
Insomnia este una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate ale omului modern. Ea afectează mai ales femeile, iar principala cauză este stresul. Dormin cu 20% mai puţin ca acum 100 de ani, iar 30% din populaţie se confruntă cu această tulburare, femeile fiind de două ori mai predispuse la insomnie decât bărbaţii, susţine Angela Nuţu, vicepreşedintele Asocieţiei Române de Hipnoză. cel puţin asta arată statisticile. Motivele pentru care nu putem dormi sunt diverse, însă cel mai frecvent este stresul, supranumit şi „boala secolului XXI“, dependenţa de tehnologie şi confuciile tot mai dese pe care le face creierul nostrum atunci când trebuie să distingă ziua de noapte.  „Toţi aceşti factori perturbatori ne ţin treji, iar adeseori constatăm că nu reuşim să adormim decât la ora 3 dimineaţa, iar la ora 7 ne trezim foarte obosiţi şi trebuie să mergem la muncă. În timp, insomnia are efecte foarte grave asupra sănătăţii noastre, deoarece funcţiile neurologice nu au reuşit să se refacă în timpul somnului, vom lua în greutate şi vom suferi de stări de anxietate, pierderi frecvente de memorie şi lipsa de luciditate”, mai spune Angela Nuţu, Potrivit acesteia, afecţiunile sunt de puţine ori de natură medicală. Înainte însă de a începe să luăm somnifere fără prescripţie, trebuie să identificăm dacă insomnia s-a instalat din cauze medicale sau psihologice, iar dacă nu putem dormi din cauză stresului, atunci există câteva metode rapide prin care ne putem relaxa şi vom putea dormi liniştiţi chiar şi 8-10 ore, ne sfătuiesc specialiştii. Autohipnoza poate fi una dintre metodele eficiente şi rapide prin care poţi scăpa de insomnia. Specialiştii de la Asociaţia Română de Hipnoză recomandă următoarea tehnică foarte simplă care ajută la un somn profund: Cu minim 30 minute înainte de somn, nu mai utiliza telefonul, tableta, computerul sau televizorul; Citeşte o carte la o lumină difuză, cum ar fi lumina veiozei; Când vrei să dormi, închide ochii şi menţine atenţia asupra respiraţiei; Pune vârful limbii pe gingia de sus, chiar deasupra dinţilor şi ţine acolo tot timpul exerciţiului; Expiră complet pe gură şi scoate un uşor sunet când faci asta; Închide gura şi inspiră uşor pe nas numărând până la patru; Menţine respiraţie numărând până la şapte; Expiră complet pe gură numărând până la 8 scoţând acelaşi sunet ca la prima expiraţie; Repetă acest proces de patru ori; În tot acest timp, trebuie să menţinem mintea şi atenţia relaxate, ca şi cum cu fiecare inspiraţie, aducem o senzaţie de moleşeală fizică şi mentală în trup şi minte, relaxându-te tot mai mult.