Logati-va pentru a putea crea un flux de stiri si produse compus din domeniile care te intereseaza.

Pret:Orice pret
Interese:Toate
Culoare:Toate culorile
Probleme auto care pot aparea pe timp de iarna

Probleme auto care pot aparea pe timp de iarna

Iarna este cunoscuta si ca "bucuria copiiilor", insa s-ar putea la fel de bine numi "groaza soferilor".

De ce? Ei bine, odata cu frigul vin si problemele la masina, mai exact, la elementele vulnerabile care pot ceda.

Pentru a te asigura ca treci cu bine si de aceasta iarna (in ceea ce priveste masina ta, desigur), ne-am gandit sa iti spunem la ce sa ai grija si ce sa faci, sau sa nu faci, dupa caz, atunci cand temperatura scade cu mult sub 0 grade.

Asadar, in primul rand trebuie sa ai grija la frane.

Atunci cand afara este foarte frig, sub orice forma, NU lasa frana de mana trasa peste noapte.

Din cauza frigului, placutele si etrierul vor ingheta etans pe disc, si te vei trezi cu o frana blocata complet.

Sunt cazuri in care dupa cativa metri aceasta isi da drumul, insa daca sunt inghetate bocna, frecarea dintre placute si discuri va duce la uzarea lor prematura, sau la incalzirea lor peste masura, si implicit la ovalizare.

Daca ai franele blocate, este de preferat sa iei un bidon cu apa fierbine si sa uzi etrierul si cablul, atat cat se poate prin jante.

Vei vedea ca incet incet ansamblurile isi revin la normal, iar tu poti sa pleci linistit cu masina.

Al doilea lucru la care trebuie sa ai grija sunt chederele.

Umezeala isi face loc peste tot, inclusiv pe chederele de cauciuc.

Acestea ingheata, se lipesc de usa, iar cand tu tragi cu putere, dezlipesti in acelasi timp si chederul din pozitia lui initiala.

Astfel, cand se schimba vremea, umezeala intra iar la cheder, de aceasta data si in spatele lui, va ingheta, iar spatiul se va mari.

Acest lucru duce la pierderea etanseitatii, inceput de rugina si enervantele scartaituri ale portierelor.

Pentru a nu ajunge in aceasta situatie, cand incepe gerul, ar fi bine sa ungi chederele cu o solutie speciala care contine silicon.

Aceasta va impiedica lipirea lor cand vine gerul.

O alta greseala pe care foarte multi conducatori auto o fac, este sa urce in masina fara sa aiba parbrizul dezghetat, curatat de gheata sau sa porneasca la drum cu stergatoarele lipite.

In cazul stergatoarelor, nu le folosi daca nu esti sigur ca vor aluneca, doarece motorul electric se poate arde, sau tijele care compun sistemul de stergatoare poate fi fortat si in cele din urma va ceda.

In acest caz, da drumul la dezaburire, si in timp ce motorul merge, iesi afara cu o recleta si curata parbrizul, dezlipeste incet stergatoarele si scutura-le de gheata.

Oglinzile laterale sunt un alt element al masinii care cedeaza sub actiunea frigului.

In prima instanta, se aduna apa in spatiul dintre oglinda si carcasa, lipind partea mobila de aceasta din urma.

Nu umbla la pozitia oglinzilor laterale inainte sa fie dezghetate complet, deoarece vei risca sa strici motorasul sau rotile dintate din plastic.

Ultimele dar nu cele din urma sunt macaralele geamurilor.

Majoritatea dintre noi ne-am confruntat cu aceasta problema si stim ca nu este deloc amuzant sa mergi cu geamul deschis atunci cand afara sunt -20 de grade Celsius.

Problemele apar atunci cand gheata lipeste geamul de chedere, iar cand apesi butonul, macaraua nu are puterea sa traga geamul in jos.

Sistemul de macara metalic, in format "foarfeca", este cel mai des intalnit la masini, si este unit de geam prin intermediul unor piese fragile de plastic sau pur si simplu lipit cu silicon.

Atunci cand tu te incapatanezi sa deschizi geamul, macaraua forteaza locul in care geamul se uneste cu metalul si piesa de legatura se rupe.

Ce poti sa faci sa nu ajungi in situatia asta? Nimic.

Atunci cand este foarte frig afara, evita pe cat posibil sa folosesti geamurile, sau, foloseste-le doar cand vezi ca sunt complet dezghetate, fie de la soare, fie de la sistemul de incalzire al masinii.

Inainte sa inchei, aminteste-ti ca in conditii de iarna, trebuie sa lasi motorul sa mearga putin mai mult la relanti inainte sa pleci la drum, deoarece cand temperatura este foarte mica, uleiul este mai vascos, si ajunge mai greu in partea de sus a motorului..