Noul Renault Megane Sedan 2017, sigla frantuzeasca, fabricat in Turcia

Noul Renault Megane Sedan 2017, sigla frantuzeasca, fabricat in Turcia
Il mai tineti minte pe Renault Fluence? Un fel de Megane din vechea generatie cu o caroserie sedan? Ei bine, Fluence a disparut din peisaj, dar a aparut Renault Megane Sedan, o berlina care promite sa fie masina ideala pentru familie. Piata masinilor sedan este destul de aglomerata. Dar nu suficient incat sa nu mai fie loc pentru francezul Megane Sedan, un autoturism de familie care il inlocuieste pe vechiul Fluence. Poate ca a fost de vina numele, dar cert este ca Fluence nu a avut in trecut succesul dorit de oficialii francezi care, pentru noul Megane, s-au gandit sa-i pastreze numele si in cazul variantei sedan. In ceea ce priveste designul exterior, Megane sedan nu face exceptie si se aliniaza la filosofia Renault, cu aceleasi faruri si stopuri intalnite pe Talisman sau Megan hatchback. Farurile, extrem de interesante, pastreaza aceeasi forma a numarului 9, ca la celelalte automobile ale marcii, iar in laterale, linia portierelor urca spre spate, dand impresia de un sedan coupe. La interior, Megane sedan vine cu multe similaritati cu varianta hatchback. De fapt, bordul este acelasi, la fel si dotarile. Sistemul multimedia R-Link 2 nu lipseste, nici ecranul tactil de 7 sau 8,7 inch de forma unei tablete, un sistem HUD (Head-Up Display) este si el optional, asistenta la parcare Easy Park, iar pe partea de tehnologie si eficienta avem diferite moduri de rulare care schimba comportamentul masinii. In plus, siguranta este asigurata de AEB, adica Advanced Emergency Braking System si Lane Departure Warning. Stii tu, pentru situatia in care, cumva, esti adormit la volan si parasesti banda... Sedanul Megane nu are noutati fata de hatchback nici pe partea de motorizari. Cel mai ieftin model va fi livrat cu un propulsor in 4 pistoane aspirat, de 1.6 litri si 115 cp, cuplat la o cutie manuala in 5 rapoarte. Mai exista un motor turbo de 1.2 litri ce ofera 130 cp, disponibil cu o tranmisie manuala in 6 trepte sau cu una automata EDC, Efficient Dual Clutch. Cine iubeste economia de carburant va plati ceva mai mult pe unul din cele trei motoare diesel: 1.5 dCi de 90 si 110 cp, motoare identice cu cele intalnite pe modelele din gama Dacia, sau un propulsor eficient de 1.6 litri si 130 cp. Aceste motoare sunt disponibile fie cu o cutie manuala, fie cu una automata. Momentan, noul Megane sedan poate fi admirat doar in imagini. Dar va fi prezent la Salonul Auto de la Paris si se va pune in vanzare din iarna in 20 de tari la nivel mondial, inclusiv in Romania. Masina este fabricata la fabrica Renault din Bursa, Turcia.