Logati-va pentru a putea crea un flux de stiri si produse compus din domeniile care te intereseaza.

Pret:Orice pret
Interese:Toate
Culoare:Toate culorile
Iarna nu-i ca vara: Cum sa cumperi o masina second-hand pe timp de iarna

Iarna nu-i ca vara: Cum sa cumperi o masina second-hand pe timp de iarna

Cand afara sunt sub 0 grade Celsius, masinile incep sa se comporte altfel si sa isi scoata la iveala eventualele probleme.

Dar fie iarna, fie vara, sunt oameni care isi cauta un autoturism rulat.

Pentru acestia, iata cateva sfaturi pentru a minimaliza eventualele tepe sau probleme cu masina pe viitor.

Pornirea la rece Daca ai pus ochii pe un autoturism diesel, ca mai toti romanii care prefera economia de carburant, atunci trebuie sa fii foarte atent cand vrei un second-hand.

Din fericire, iarna apar cele mai multe probleme, asa ca ai sansa sa descoperi mai usor daca masina are sau nu probleme grave.

Cel mai important este sa-i spui vanzatorului ca vrei sa vezi cum porneste masina diesel la rece.

Adica sa te duci dimineata candva, dupa ce masina a stat toata noaptea in frig.

Ridici capota, pui mana sa te asiguri ca nu are motorul cald, dupa care o pornesti.

Daca o ia din prima, atunci sunt sanse mari sa fie motorul foarte bun.

Insa este important sa si mergi ulterior cu ea, pana cand se incalzeste motorul, si sa faci si pornirea la cald.

Verifica portbagajul Imediat cum vine frigul, amortizoarele de ridicare a haionului, daca sunt uzate, nu mai functioneaza.

Poti sa mai negociezi la pret daca vezi ca haionul nu sta singur sus, din cauza frigului care a inghetat uleiul din amortizoare.

Sau, daca este cazul, amortizoarele de la capota motorului, in caz ca vorbim de un model mai recent echipat cu asa ceva.

Acceleratia la rece Multe masini pe benzina, chiar si cele mai noi, daca motorul este rece bocna si exista unele probleme electrice legate de debitmetru, senzori, sonde sau cine stie ce, in cazul in care incepi sa te pui in miscare imediat dupa ce ai pornit motorul, o sa se comporte ciudat.

Mai precis, ca sa verifici electronica motorului, te urci intr-o masina cu motorul rece si pleci imediat de pe loc.

Evident, fara acceleratii in ture multe, ci doar demaraje usoare.

Daca motorul nu se balbaie si daca nu tremura, atunci e totul OK.

Dar, daca tremura, inseamna ca unele sonde sunt murdare sau ca cine stie ce senzori sunt acoperiti de funingine si calamina, iar asta inseamna consum crescut si inlocuire in scurt timp.

Starea cutiei de viteze Atunci cand este frig mai putem sa ne dam seama si daca transmisia masinii pe care dorim sa o cumparam este in stare buna si daca are uleiul schimbat si in parametri.

Tot ce trebuie sa facem este un test la rece.

Pentru ca, la fel ca motorul, si cutia, fie ea manuala sau automata, are nevoie sa se incalzeasca pentru a functiona cel mai bine.

Asa ca si cele mai mici probleme ies la iveala cand e rece.

In general, daca masina este buna, trebuie sa se comporte cand e frig la fel de bine ca atunci cand este cald.

Dar daca sunt probleme, ne vom da seama imediat.

Adica timoneria este mai rigida, intra in viteze mai greu la o cutie manuala, uneori, daca schimbi prea repede agata sau cand bagi intr-o treapta inferioara se aude cum se chinuie sa intre...

Toate aceste semne tradeaza un ulei vechi si uzura in cutie.

Pentru cazul unei cutii automate, lucrurile sunt si mai simple: la rece, cutia poate sa smuceasca in clipa in care bagi in Drive si cand se schimba treptele automat.

Iar daca exista un mod manual, fie cu padele de la volan, fie de la maneta, in cazul in care uleiul este invechit, schimbarea se va face greu.

In unele cazuri, cand motorul si cutia sunt reci, chiar si la schimbarea automata a vitezelor, poate aparea un soc in cutie.

In general, daca se simte un comportament diferit al cutiei la rece fata de atunci cand e calda, trebuie sa o eviti.

Anvelopele Un alt amanunt esential pe timp de iarna il constituie anvelopele.

Daca vrei sa cumperi un automobil care se vinde in luna decembrie sau ianuarie cu pneuri de vara, mai bine te intorci si pleci acasa.

E clar ca daca acel proprietar nu e interesat de siguranta familiei sale, nu a avut grija nici de masina.

Si daca are anvelope de iarna, nu uita sa le verifici starea.

Adica trebuie sa fie toate 4 de acelasi fel si aceeasi marime (la cele mai multe masini), de la acelasi producator, cu suprafata de rulare cu profil de peste 5 mm, cu peretii fara galme si mai noi de 5 ani vechime.

Cine a investit in anvelope bune cu siguranta a avut grija si de masina.

Incalzirea si aerul conditionat Sa nu faci greseala sa treci cu vederea functionarea instalatiei de climatizare pe timp de iarna.

Deoarece aerul conditionat trebuie sa mearga oricand, nu doar vara! Insa multi te pacalesc ca le merge clima, pentru ca oricum afara sunt 2 grade si baga rece inauntru, dar realitatea e alta.

Ori nu merge compresorul, ori ceva electric, dar cert e ca aer rece conditionat nu baga.

Asa ca verifica daca se cupleaza compresorul cand apesi butonul, pentru ca se vede cu ochiul liber si se aude.

Daca nu cupleaza, nu merge instalatia.

Aceeasi poveste si cu caldura.

Partea buna este ca iarna chiar folosesti caldura.

Joaca-te cu toate butoanele, da pe toate pozitiile, da pe dezaburire automata, pe tot ce se poate in timpul unei ture de test-drive, joaca-te cu temperatura mai mare, mai mica, sa te asiguri ca baga.