Logati-va pentru a putea crea un flux de stiri si produse compus din domeniile care te intereseaza.

Pret:Orice pret
Interese:Toate
Culoare:Toate culorile
De ce este bine sa eviti sa circuli cu becul aprins la benzina?

De ce este bine sa eviti sa circuli cu becul aprins la benzina?

Am intalnit multi soferi care atunci cand vine vorba de cantitatea de benzina din rezervor si de indicatorul din bord au o singura replica: "Mai merge, imi cunosc masina." Aceasta probabil ca a si functionat de cateva ori, sau poate de fiecare data, insa ceea ce nu stiu multi este ca mersul cu becul aprins la benzina sau cu putin combustibil in rezervor nu este prea indicat.

De ce, vei afla in randurile de mai jos, daca nu stiai deja.

Consum ridicat de combustibil Atunci cand rezervorul este aproape gol, masina are un consum putintel mai crescut decat ar fi normal, pentru ca lichidul ramas in rezervor se volatilizeaza mai usor si se evopora mai repede.

In plus, de la accelerari si franari, benzina din rezervor se plimba mai mult pe peretii acestuia, si se transforma in vapori pe care motorul nu ii poate consuma.

Vapori acumulati in rezervor Ca tot veni vorba de vapori, cantitatea acestora este influentata direct de cantitatea de combustibil pe care o ai in rezervor.

Cum stii ca ai prea multi vapori in rezervor? Nu de putine ori s-a intamplat ca atunci cand ai deschis busonul ai auzit un suierat, cam ca si cel facut la deschiderea unei sticle de apa minerala.

Asta nu inseamna altceva decat ca in rezervor si pe conducta de alimentare s-a creat o presiune, care in timp poate duce la slabirea garniturilor, la umflarea sau chiar craparea rezervorului, iar mai apoi la scurgeri de carburant.

Probleme cu pompa de benzina Cele mai multe pompe de benzina sunt in rezervor, submersibile direct in carburant, care are si rol de racire.

Daca mergi timp indelungat cu putina benzina in rezervor, pompa ramane suspendata (asta depinde desigur si de pozitia ei) si nu mai este racita corespunzator.

In timp, pompa va ceda din cauza uzurii premature si a surplusului de efort pe care trebuie sa-l faca pentru a trage carburant si a-l impinge in circuitul de alimentare.

Circuit infundat Nu toata lumea alimenteaza de la benzinariile "premium" precum OMV, Petrom, Rompetrol, etc, asa ca niciodata nu stii cat este de curata benzina pe care o iei de la pompa (nu ca in cazul celor dintai ai putea sti cu siguranta).

Cand vorbim de "combustibil curat" ne referim la cel fara sedimente, impuritati sau rugina luata de pe peretii rezervoarelor unde este depozitat.

Acestea se lasa la fundul rezervorului, insa atunci cand rezervorul masinii este plin, ai sanse mai mici sa fie trase de pompa si bagate in sistemul de alimentare.

Desigur, ai fi tentat sa spui ca sunt filtre de la rezervor si pana la pompa, insa experienta ne-a invatat ca intotdeauna este mai bine sa previi un lucru.

Daca acestea trec de filtrele de care tu esti atat de sigur si intra in sistem pot bloca conductele de alimentare, dar si injectoarele.

Pana prostului Probabil cu totii ne-am lovit cel putin o data de situatia stanjenitoare in care am ramas fara benzina in mijlocul drumului.

La masinile ceva mai vechi, indicatorul de carburant de la bord este relativ, pentru ca depinde de un plutitor din rezervor care arata informatii in functie de inclinatia sa.

Daca ai carburant putin si o masina mai veche, poti observa ca in curbe sau in pante acul de la benzina se tot misca, si poti fi usor pacalit.

Daca ai o masina mai noua cu indicator de ultima generatie, care iti arata cat de cat corect nivelul de carburant, gandeste-te ca te poti lovi de alte probleme.

Poti ajunge in zone care nu au benzinarii sau, pe timp de iarna te-ai putea trezi blocat in trafic, inzapezit, si din pricina frigului, trebuie sa stai cu motorul pornit.

Probleme mari pe timp de iarna Ca tot veni vorba de iarna, si mai ales pentru ca suntem in luna decembrie, cel mai riscant este mersul cu putin carburant in rezervor atunci cand afara este frig.

Carburantul are in compozitia sa si apa, care daca mergi mereu cu becul aprins, se plimba prin rezervor si cand este absorbita de pompa poate ingheta.

Un alt risc este acumularea de apa din cauza condensului rezultat de diferentele de temperatura.

Acesta se transforma in vapori de apa care in final devin picaturi, si se acumuleaza in rezervor.

In acest caz vei observa ca pentru putin timp, dupa ce pornesti pentru prima data cu masina din parcare, motorul va intrerupe..