Logati-va pentru a putea crea un flux de stiri si produse compus din domeniile care te intereseaza.

Pret:Orice pret
Interese:Toate
Culoare:Toate culorile
5 amanunte care iti spun clar ca acea masina NU merita cumparata la mana a doua!

5 amanunte care iti spun clar ca acea masina NU merita cumparata la mana a doua!

Pe piata masinilor second-hand sunt mii de automobile la vanzare, dar numai una i se potriveste fiecarui client dornic de o 'noua' masina veche.

Si inainte sa te apuci sa verific in service, sa faci diagnoze sau sa o urci pe elevator, iata care sunt primele 5 elemente care iti spun ca acea masina second-hand nu merita cumparata sub nicio forma.

1.

Anvelope uzate Ai vazut pe internet o masina care iti place si te duci sa o vezi.

Daca din prima iti dai seama ca are pneurile tocite, invechite, cu galme sau taieturi, fa repede cale intoarsa si cauta alta masina.

Daca un sofer nu se ingrijeste de anvelope, care sunt cel mai important element de siguranta rutiera de pe intreaga masina, de ce ar avea grija de alte piese importante precum motorul sau distributia? E clar: anvelope uzate egal masina ce trebuie ocolita.

Nu am intalnit cazuri in care o masina sa aiba pneurile praf si in rest sa fie cum trebuie.

Daca fostul proprietar nu a avut bani de niste pneuri, nu premium, dar macar unele decente, cu care sa te asterni in siguranta la drum, de ce ar fi avut bani de revizii la timp? 2.

Tapiterie murdara Un alt semnal de alarma care trebuie sa-ti spuna ca o masina merita evitata este murdaria din interior.

Daca te urci intr-o masina a carui scaun de sofer, pasager sau bancheta sunt murdare rau, adica pete multe de grasime si transpiratie, atunci fac cale intoarsa si cauta alt automobil.

De ce? Pentru ca foarte putine pete raman permanent in ziua de azi, cand sunt solutii de toate felurile, capabile sa scoata si cele mai persistente mizerii.

Adica un sofer care se ingrijeste de masina, poate oricand departa murdaria ducand-o la un atelier de detailing sau la o spalatorie banala de cartier.

Asadar, daca tapiteria e murdara, e clar ca acel om nu a avut grija de masina.

Si nu am vrea sa stim ca la fel a avut grija si de motor, cutie si asa mai departe...

3.

Motor ud Cand ne referim la motor umed, nu e vorba de motorul ud din cauza baltilor de ploaie, ci umed din cauza scurgerilor.

Adica daca ne aplecam sub masina sau cand ridicam capota vedem ca motorul e plin de ulei, de lichid de frana, de servo sau cine stie ce, e clar ca cineva a neglijat aceasta masina.

Un motor bun, cu care se circula si de care soferul are grija, nu trebuie sa aiba scurgeri.

Mai ales daca masina are facute reviziile periodic, deoarece, in service, orice mecanic te va indemna sa repari un eventual defect cum ar fi o garnitura stricata ce permite scurgere de ulei.

Poate ca nu este ceva grav, o scurgere minora, dar ne poate ridica semne de intrebare asupra modului in care proprietarul a avut grija de masina de-a lungul vietii sale.

4.

Discuri terminate Evident, nu exista o masina second-hand de la care sa ai pretentia sa fie in stare perfecta, pentru ca nu exista asa ceva.

Dar macar elemente esentiale de siguranta sa fie schimbate la timp si ingrijite corespunzator.

Este si cazul sistemului de franare, care, atunci cand te duci sa vezi o masina, trebuie sa fie impecabil, fara repros.

Daca insa dai peste o masina cu placute, discuri, furtune crapate sau alte elemente ale franelor uzate, pe motiv ca "trebuie schimbate dar nu am avut timp", acea masina trebuie ocolita.

Poate ca nu ai timp sa speli masina, poate ca nu ai timp sa schimbi un pivot care se aude, dar mereu trebuie sa ai timp cand vine vorba de frane.

Ideea este ca daca masina are discurile foarte uzate, trebuie verificata mai in amanunt, ca poate in rest este buna...

Desi, sansele sunt mici.

5.

Lipsa freon O alta "scuza" des intalnita in randul celor care vand masini rulate este ca nu merge aerul conditionat, ca trebuie incarcat sistemul cu freon.

Daca auzi placa asta, fa repede cale intoarsa si pleaca acasa.

Statistic vorbind, 80% din cei care spun ca nu au freon au alte probleme la sistemul de climatizare, fie cu scurgerile, fie cu radiatorul sau cu compresorul.

Sa umpli instalatia cu freon nu costa o avere, iar de aerul conditionat ai nevoie si vara, dar si iarna.

Evident, vara, ca sa racesti habitaclul si iarna ca sa dezaburesti mai repede geamurile.

Nu cred ca exista un sofer care are masina cu AC dar prefera sa circule vara la 40 de grade cu geamul deschis, fara sa gaseasca 30 de minute sa-si incarce instalatia cu freon la colt de strada...

E clar, daca nu merge AC-ul, pot fi alte probleme decat lipsa freonului, iar acestea se pot dovedi a fi cam costisitoare ulterior..