10 detalii mici care tradeaza o masina second-hand cu probleme mari pe care nu trebuie sa o cumperi!

10 detalii mici care tradeaza o masina second-hand cu probleme mari pe care nu trebuie sa o cumperi!
Toata lumea stie ca Romania este campioana la tepe si la inselaciuni. Fraieri se gasesc mereu, asa ca e normal sa existe in permanenta smecheri care sa umfle banii pe nemeritate. Insa noi am scris in repetate randuri despre cum sa eviti tepele si cum sa alegi cea mai buna masina second-hand. Iata acum un nou articol despre micile detalii care fac diferenta. 1. Motor murdar Nu trebuie sa intram cu masina intr-un service si sa o urcam pe elevator ca sa ne dam seama daca sunt ceva probleme sub capota. Ajunge ca cascam bine ochii si sa ne uitam atent la motor, aplecandu-ne peste ele, prin toate partile, sa vedem daca exista urme de scurgeri noi sau vechi. La fel de bine putem sa ne aplecam si sa aruncam un ochi pe sub motor, in cautarea unor urme de ulei vechi. Ideea este ca daca dam peste urme de scurgeri, trebuie sa ne luam jucariile si sa plecam. Un motor trebuie sa fie curat, fara scurgeri, care pot avea 1 milion de cauze, unele chiar grave. 2. Anvelope uzate Daca masina pe care vrei sa o cumperi are anvelopele uzate peste masura, atunci trebuie sa faci cale intoarsa si sa cauti alta. De ce? Pentru ca daca proprietarul nu a avut grija de anvelope, daca nu a investit in siguranta lui si circula cu niste opinci, iti dai seama ce grija a avut de restul masinii? Adica anvelopele sunt printre cele mai importante elemente ale masinii, iar daca soferul nu are grija de ele, inseamna ca nu are grija de masina si de siguranta lui. Cert este ca starea anvelopelor, uzura, vechime, model, trebuie sa traga un semnal de alarma. Inclusiv cand vezi ca unul are in luna august pneuri de iarna. 3. Ulei murdar Un alt detaliu important care trebuie sa ne intoarca din hotararea de a cumpara o masina este starea uleiului. Evident, nu suntem chimisti sau experti in lubrifiere, dar putem sa ne dam seama daca motorul a fost sau nu ingrijit cat de cat. La diesel, uleiurile se cam innegresc toate, dar chiar si asa, putem sa observam daca masina este in regula. Scoatem joja si luam intre degete o picatura de ulei. Daca lasa urme negre pe piele, atunci are depuneri mari. Uleiul la diesel e negru, dar cand e in pelicula subtire nu trebuie sa aiba depuneri. La benzinare, cand il luam in degete trebuie sa fie curat, si orice urma de mizerie trebuie sa ne traga un semnal de alarma: ori nu l-a mai schimbat nimeni de multa vreme, ori motorul e uzat. 4. Lipsa freon Vrajeala vanzatorilor cu sistemul de aer conditionat nefunctional din cauza ca nu are freon este deja celebra. Problema este ca in 99% din cazurile in care vanzatorul spune ca instalatia nu are freon, este de fapt o alta problema, mult mai grava. Adica ori compresor stricat, ori scurgeri sau alta defectiune electrica. Asa ca, atunci cand dai de unul care spune ca aerul merge, dar nu acum, ca nu are freon, sa fugi cat te tin picioarele. Daca chiar era asa, de ce nu ar fi investit 50 de lei, cat costa o incarcare, sa se bucure de racoare? 5. Discuri uzate Masini cu placute de frana uzate s-au mai vazut, nu e nicio problema, mai ales daca se apropie termenul la care trebuie schimbate. Dar daca dai peste o masina cu discurile uzate, cu santuri in ele sau ruginite peste masura, atunci e clar ca proprietarul a asteptat pana in ultima secunda sa le schimbe, mergand pe zicala preferata de samsari: "Nu mai bag bani, se ocupa cumparatorul!". Dar orice urma de neglijenta trebuie sa ne dea de inteles ca sunt mult mai multe secrete ascunse vederii, de cele mai multe ori... neplacute. 6. Joc in caseta de directie O problema majora pe care nu vrei sa o iei in brate dupa ce cumperi o masina este starea casetei de directie. Daca caseta prezinta scurgeri de lichid sau joc mare pe care il simti la denivelari si in volan, atunci nu cumpara acea masina. Mai ales daca vanzatorul nu ti-a prezentat acest defect si te-a lasat sa-l descoperi singur. O caseta de directie noua este scumpa, la fel si daca vrei sa o reconditionezi pe cea veche, dar mai mult, vei ramane cateva zile fara masina. Si nu este tocmai bine, dupa ce abia ti-ai luat masina veche... noua. 7. Scurgere ulei de servo Atunci cand ridicam capota motorului e bine sa ne uitam atent in jurul micilor rezervoare de lichide. Adica la vasul lichidului de frana, la cel de servo si chiar la antigel. Daca gasim umezeala pe acolo, inseamna ca e ceva necurat. In cazul uleiului de servo-directie, daca acesta nu circula cum trebuie in sistem sau este o problema pe undeva, se incinge si incepe sa dea pe afara. Cu alte cuvinte, daca gasim lichid scurs pe langa rezervor, trebuie sa aprofundam problema si sa vedem care e cauza. Sistemul de servo este printre cele mai 'pacatoase' daca ajungi sa il repari, asa ca e bine sa cumperi o masina fara probleme. 8. Miros de benzina Daca nu cumperi o Dacie veche, atunci orice urma de miros de carburant nu este normala. Dar mai sunt masini care au unele probleme, fie la rezervor, fie la injectoare, si apare un usor miros de carburant. Daca simtim ca miroase a benzina in habitaclu, pe loc sau in mers, nu trebuie sa cumparam acea masina. Fie nu mai este etans capacul de la rezervor, fie garnitura de la pompa de benzina, fie o conducta are un semering stricat sau sus, pe motor, scapa putin combustibil pe la rampa de injectoare. 9. Chedere vopsite E bine sa ne uitam atent la starea caroseriei si la cea a vopselei exterioare. Daca gasim urme de vopsea peste chederele de cauciuc, inseamna ca masina a fost revopsita. De fapt, inseamna ca a fost revopsita prost. Si daca a fost revopsita, inseamna ca, cel mai probabil, a fost lovita si reparata. Iar daca vanzatorul nu mentioneaza acest aspect si noi descoperim interventia, e clar ca ceva necurat s-a intamplat acolo. Deci trebuie sa cautam alta masina, ceva mai... sincera. 10. Tapiterie murdara Chiar si interiorul ne poate da de inteles ca o masina nu merita cumparata. Tot vazand daca proprietarul sau a avut sau nu grija de ea. Pentru asta nu strica sa ne uitam atenti la tapiterie, la scaune, la bancheta, la mocheta de pe portiere si chiar la materialele textile de pe stalpii plafonului. Daca gasim urme de tigara pe stalpi, inseamna ca masina a avut proprietari nepasatori. Daca sunt multe urme de mizerie pe scaune si bancheta, inseamna ca masina a avut un proprietar mult prea zgarcit pentru a investi intr-un detailing interior. Si, foarte probabil, in piese de calitate... Asadar, daca interiorul nu a primit 'dragoste', nici masina nu a beneficiat de asa ceva. Si o masina neingrijita are toate sansele sa ne lase in drum cat de curand. Cam astea sunt 10 mici elemente si detalii pe care le poate verifica oricine la o masina second-hand. Pot sa nu fie probleme grave, dar, de cele mai multe ori se dovedeste ca aceste mici semnale de alarma duc la niste vizite in service constisitoare. Si ultimul lucru pe care doreste sa-l faca un proaspat proprietar de masina rulata este sa-si petreaca zilele in atelierele auto. Asa ca, mai bine, cauta masini care nu prezinta niciuna din aceste probleme semnalate mai sus.