Product Details
Organizarea controlului administrativ guvernamental in Romania, Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii Guvernarile exista pentru a indeplini functii vitale precum: mentinerea securitatii si a sigurantei publice, furnizarea de servicii publice de calitate si asigurarea unui tratament egal tuturor oamenilor, bazat pe principiul legalitatii. Administratia publica trebuie sa fie supusa unui control pentru a asigura respectarea principiilor, dar si pentru a asigura un echilibru intre puterile statului, precum si intre stat si societate, in linia logica a rigorilor constitutionale ale fiecarui stat. In egala masura, statele membre ale Uniunii Europene au rigori specifice derivate din tratatele UE si din intreg cadrul normativ edificat de Uniune in toate etapele sale de configurare, consolidare si extindere. Lucrarea de fata reprezinta, in primul rand, un excelent instrument de intelegere a modului in care functioneaza in Romania controlul Guvernului (pornind de la rigorile constitutionale) asupra administratiei publice, care contine peste 100 de Servicii, Compartimente, Directii, Departamente, respectiv unele entitati denumite explicit Corpuri de control: cel aflat direct in subordinea Prim-ministrului, precum si acelea care functioneaza la fiecare minister din aparatul guvernamental actual din Romania. Toate aceste structuri de control administrativ au menirea de a verifica modul in care functioneaza si isi desfasoara activitatea serviciile administratiei publice centrale, respectiv locale, avand competentele reglementate fie le nivel de legislatie primara, fie secundara ori tertiara, intr-un format care induce nevoia de armonizare institutionala. In al doilea rand, cartea ofera cititorului o analiza comparativa a procesului de organizare si functionare a controlului administrativ guvernamental in statele membre ale UE si in Statele Unite ale Americii in vederea identificarii unor bune practici in acest domeniu, evidentiindu-se amploarea greu de identificat a ariei (ipotetice) a interventiei reglatoare a guvernarilor in privinta aplicarii legii, in scopul de a se asigura efectivitatea dreptului cetatenilor la buna guvernare si obligatia corelativa a statului de a implementa politici care sa asigure buna guvernare. Daca la multe dintre statele membre UE acest control administrativ este inca in stare/forma embrionara, la unele (Italia, Franta, Bulgaria, Croatia etc) constatam forme de organizare foarte bine conturate, cu atributii foarte precise si proceduri reglementate de legislatie primara. Modelul SUA este cel mai perfectionat si are cea mai complexa forma de organizare si competente legale. Lucrarea a fost elaborata pornind de la experienta acumulata de o parte dintre autori in activitatea desfasurata in cadrul Corpului de Control al Prim-ministrului si in alte entitati de control administrativ, valorificand totodata experienta academica a autorilor. Culegerea materialului de documentare foarte vast a fost posibila prin contributia domnilor Doru Cosman (CCPM) si Dan Alexandru Vasc (MAE), precum si cu sprijinul Ministerului Afacerilor Externe, al structurilor de control din ministere si din agentiile guvernamentale. Lucrarea este de interes pentru practicieni si teoreticieni in egala masura. Din cuprins • Repere generale ale controlului administrativ • Organizarea controlului administrativ guvernamental in Romania • Organizarea controlului administrativ guvernamental in Uniunea Europeana si Statele Unite ale Americii • Propuneri de imbunatatire a controlului administrativ guvernamental in Romania Puncte forte • analiza aprofundata a temei •semnalarea unor probleme des intalnire in practica •elemente de comparare cu state din Uniunea Europeana cu SUA •prezenta anexelorUseful links
Carte juridica Silviu-Gabriel BarbuCarte juridica fabricate de LibrisCarte juridica Reduceri de la 50%You`ve viewed 48 of 791 products
Reviews (16 Reviews)
General rating
4.5 (16 Reviews)